Deligate

Μπορεί να έχουν περάσει τέσσερις μήνες από τη μέρα που δημοσιεύθηκε η έρευνα του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στο Σίδνευ της Αυστραλίας και παρουσιάστηκε από τον ΣΕΑΟΠ αλλά παραμένει επίκαιρη. Το θέμα της αφορά την κυκλοφορία στην αγορά της Αυστραλίας μη ελληνικών προϊόντων που κάνουν χρήση των ελληνικών Γεωγραφικών Ενδείξεων Ούζο, Τσίπουρο και Τσικουδιά.

Τι μας λέει με λίγα λόγια η έρευνα;

Στην Αυστραλία κυκλοφορούν προϊόντα τα οποία κάνουν χρήση των προστατευόμενων Γεωγραφικών Ενδείξεων Ούζο, Τσίπουρο και Τσικουδιά, ενώ παράγονται εγχωρίως. Ορισμένα από αυτά τα αυστραλιανά προϊόντα έχουν μακροχρόνια παρουσία στην αγορά της Αυστραλίας και έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο της. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα αυστραλιανά προϊόντα Akropolis Ouzo, Olympus Ouzo, Barbaresso Oyzo και Zeus Ouzo τα οποία έχουν εκτεταμένη παρουσία και αναγνωρισιμότητα στις μεγάλες κάβες και αλυσίδες λιανικής, ενώ τα αυθεντικά ελληνικά προϊόντα συχνά απουσιάζουν.

Η επιτυχημένη παρουσία των ανωτέρω αυστραλιανών προϊόντων φαίνεται ότι δυσχεραίνει την διείσδυση των αυθεντικών ελληνικών προϊόντων στην αυστραλιανή αγορά, καθώς οι περισσότερες κάβες προσφέρουν λίγες ετικέτες σε αυτή την κατηγορία αλκοολούχων ποτών και αυτές συνήθως καλύπτονται από τα εγχώρια προϊόντα. Ελληνικά προϊόντα είναι κυρίως διαθέσιμα στα μεγαλύτερα καταστήματα των αλυσίδων ή σε πιο εξειδικευμένες κάβες με εκτενέστερο διεθνές portfolio.

Στη σχετική έρευνα επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω αναφερόμενα αυστραλιανά προϊόντα έχουν μακροχρόνια παρουσία στην αγορά, αλλά και μακροχρόνια προστασία των εμπορικών τους σημάτων, καθώς έχουν όλα καταχωρηθεί στην Αρχή Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Αυστραλίας εδώ και τουλάχιστον 20 έτη.

Η νόμιμη χρήση των ονομασιών Ούζο, Τσίπουρο και Τσικουδιά στην Αυστραλία διασφαλίζεται με την κατοχύρωση των αντίστοιχων εμπορικών σημάτων στην αυστραλιανή Αρχή Πνευματικής Ιδιοκτησίας (Intellectual Property Australia – IP Australia), η οποία αποφαίνεται επί των φακέλων που της υποβάλλονται και τηρεί μητρώο των κατοχυρωμένων εμπορικών σημάτων της χώρας.

Διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της ενδιαφέρουσας έρευνας